Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Ministerstwie Klimatu i Środowiska
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Ministerstwie Klimatu i Środowiska odbywa się według przepisów:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
- listownie na adres:
Ministerstwo Klimatu i Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa - osobiście w Kancelarii Głównej Ministerstwa Klimatu i Środowiska przy ul. Wawelskiej 52/54, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15-16:15
- drogą elektroniczną na adres e-mail: info@klimat.gov.pl
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP
Skargę lub wniosek należy uzupełnić o: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres nadawcy (w przypadku korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną również adres e-mail).
Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski wpływające do Ministerstwa Klimatu i Środowiska ewidencjonuje się w centralnym rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Biuro Kontroli i Audytu, które ustala właściwą komórkę Ministerstwa lub instytucję, celem przekazania sprawy do rozpatrzenia.
Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Interesanci Ministerstwa Klimatu i Środowiska w Warszawie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika podczas załatwiania spraw w urzędzie.