Powrót do góry

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Podstawy prawne działania

Dyrektor Generalny

Dyrektor Generalny Ministerstwa Środowiska

Status prawny

Zasady funkcjonowania i tryb działania Dyrektora Generalnego Ministerstwa określają przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1889, ze zm.).

Zakres działania

Zgodnie z art. 25 ustawy o służbie cywilnej Dyrektor Generalny Ministerstwa:

  • zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy Ministerstwa, warunki jego działania, a także organizację pracy, w szczególności przez:

    • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra Środowiska, z wyjątkiem komórek bezpośrednio nadzorowanych przez Ministra na podstawie ustaw, tj. Gabinetu Politycznego Ministra,
    • nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej Ministerstwa,
    • występowanie z wnioskiem do właściwego organu administracji rządowej o nadanie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa,
    • ustalanie regulaminu organizacyjnego komórek organizacyjnych oraz ustalanie regulaminu pracy,
    • gospodarowanie mieniem Ministerstwa, w tym zlecanie usług i dokonywanie zakupów dla Ministerstwa oraz zapewnienie prowadzenia ewidencji majątku Ministerstwa,
    • wykonywanie kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych,
    • reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia Ministerstwa,
    • sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem kontroli i audytu wewnętrznego w Ministerstwie,
    • zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,
    • zapewnianie przestrzegania zasad techniki prawodawczej;

  • dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Ministerstwie oraz realizuje politykę personalną w służbie cywilnej, w szczególności przez:

    • przygotowanie programu zarządzania zasobami ludzkimi w Ministerstwie
    • dokonywanie czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku pracy
      z członkami korpusu służby cywilnej oraz czynności związanych z ustaniem stosunku pracy,
    • organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na wyższe stanowiska w służbie cywilnej,
    • dysponowanie funduszem nagród, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej,
    • administrowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w Ministerstwie;

  • wykonuje zadania kierownika urzędu, jeżeli odrębne przepisy tak stanowią;
  • wykonuje inne zadania z upoważnienia Ministra.

informację wytworzył: Katarzyna Dumała
informację opublikował: Ryszard Walaszczyk
liczba wyświetleń: 2770
data wytworzenia: 2009-05-04 16:11
data publikacji: 2015-11-22 19:11
data ostatniej modyfikacji: 2018-01-15 15:45
Rejestr zmian
Data Autor Opis Zmiana
1 2015-11-22 19:11 Ryszard Walaszczyk Dodanie zobacz zakres zmian
2 2016-02-17 10:36 Ryszard Walaszczyk Aktualizacja zobacz zakres zmian