Lista e-usług realizowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska na ePUAP:
- Pismo ogólne do urzędu
- Skargi, wnioski, zapytania do urzędu - wymagany podpis certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym,
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek
- Udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie (usługa centralna)
- Zezwolenie na odstępstwo od zakazów obowiązujących w parku narodowym - wymagany podpis certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym,
- Wpis do rejestru przedsiębiorstw i operatorów (halony, substancje kontrolowane) - wymagany podpis certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym,
- Odstępstwa od zakazu wprowadzania do obrotu i stosowania substancji kontrolowanych oraz produktów i urządzeń zawierających substancje kontrolowane lub od nich uzależnionych - wymagany podpis certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym,
- Odstępstwo dotyczące wprowadzania do obrotu produktów i urządzeń zawierających fluorowane gazy cieplarniane oraz odstępstwo dotyczące wyłączenia z wymogu w zakresie kontyngentów (wodorofluorowęglowodorów) wprowadzanych do obrotu, do użycia w szczególnych zastosowaniach lub szczególne kategorie produktów lub urządzeń - wymagany podpis certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym,
- Sprawozdanie dotyczącego nielegalnego przywozu i wywozu substancji kontrolowanych - wymagany podpis certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
Dla jednostek podległych i nadzorowanych:
Dla poniższych usług wymagany jest podpis certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
- Sprawozdawczość budżetowa jednostek sektora finansów publicznych
- Sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych
Lista usług centralnych udostępnianych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska na ePUAP realizowanych przez inne podmioty
- Udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie
- Przedłożenie zaświadczenia unieszkodliwienia zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych
- Składanie informacji o zmianach zasobów złoża kopaliny
- Sprawozdanie dla podmiotów użytkujących systemy ochrony przeciwpożarowej i gaśnice zawierające halony i przeznaczone do zastosowań krytycznych
- Sprawozdanie dla podmiotów użytkujących systemy ochrony przeciwpożarowej i gaśnice zawierające halony i przeznaczone do zastosowań krytycznych będące na wyposażeniu jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych RP
- Sprawozdanie dotyczące substancji zubożających warstwę ozonową lub fluorowanych gazów cieplarnianych oraz pozostałych fluorowanych gazów cieplarnianych dla jednostek Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
- Zbiorcze zestawienie sprawozdań dotyczących substancji zubożających warstwę ozonową lub fluorowanych gazów cieplarnianych oraz pozostałych fluorowanych gazów cieplarnianych przekazywanych do Ministerstwa Obrony Narodowej przez jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
- Sprawozdanie z Kart Urządzeń oraz Kart Systemów Ochrony Przeciwpożarowej prowadzonych przez operatorów urządzeń będących we władaniu jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
- Zbiorcze zestawienie sprawozdań z Kart Urządzeń oraz Kart Systemów Ochrony Przeciwpożarowej prowadzonych przez operatorów urządzeń będących we władaniu jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
- Karta Urządzenia oraz Karta Systemu Ochrony Przeciwpożarowej. Karty Urządzenia oraz Karty Systemu Ochrony Przeciwpożarowej prowadzone są w zewnętrznym systemie informatycznym „Centralny Rejestr Operatorów”
- Sprawozdanie dotyczące substancji zubożających warstwę ozonową lub fluorowanych gazów cieplarnianych oraz pozostałych fluorowanych gazów cieplarnianych. Sprawozdania wypełniane są w zewnętrznym systemie informatycznym "Baza Danych Sprawozdań o SZWO i FGC"
Identyfikator podmiotu oraz adres skrytki domyślnej Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Identyfikator podmiotu: mos
Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /mos/skrytka
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Ministerstwa Klimatu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym ePUAP w przypadku dokumentów dostarczanych za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.
- Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami możliwy do doręczenia za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej nie może przekraczać 500 MB (zgodnie ze standardami platformy ePUAP).
- Pisma wnoszone za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej sporządza się w formacie danych XML na podstawie wzorów dokumentów elektronicznych umieszczonych w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych.
W poniższej tabeli podajemy formaty danych, w jakich zapisuje się załączniki dodawane do pism zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (tj. Dz. U. 2018 poz. 180):
Format danych | Organizacja ustalająca format | Organizacja ustalająca format | Norma |
.doc | sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką | Microsoft Corporation | |
.docx | sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką | Microsoft Corporation | |
.gif | grafika rastrowa | CompuServe | |
.jpg (-jpeg) | grafika rastrowa | Joint Photographic Experts Group | ISO/IEC 10918 |
.ods | arkusz kalkulacyjny | Organization for the Advancement of Structured Information Standards (OASIS) | ISO 26300 |
.odt | sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką | Organization for the Advancement of Structured Information Standards (OASIS) | ISO 26300 |
sformatowany tekst lub sformatowany tekst z grafiką | Adobe Systems Incorporated | ISO/IEC 32000 | |
.png | grafika rastrowa | ISO/IEC 15948 | |
.rtf | sformatowany tekst | Microsoft Corporation | |
.svg | grafika wektorowa | W3C | |
.tif (.tiff) | grafika rastrowa | Adobe Systems Incorporated | |
.txt | niesformatowany tekst | ISO/IEC 10646 | |
.xls | arkusz kalkulacyjny | Microsoft Corporation | |
.xlsx | arkusz kalkulacyjny | Microsoft Corporation | |
.xml | sformatowany tekst | W3C |
Dokument w wersji elektronicznej może zostać doręczony do Ministerstwa Klimatu i Środowiska również na następujących informatycznych nośnikach danych:
- Płyta CD;
- Płyta DVD;
- Pamięć USB.
Uwaga: dokument elektroniczny doręczany na informatycznym nośniku danych jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Wzory dokumentów elektronicznych opublikowane w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych
Nr wzoru | Dotyczy |
2021/06/08/10681 | Wzór wniosku o wydanie zezwolenia na odstępstwo od zakazów obowiązujących w parkach narodowych |
2018/01/12/4984 | Wzór sprawozdania dotyczącego substancji zubożających warstwę ozonową lub fluorowanych gazów cieplarnianych oraz pozostałych fluorowanych gazów cieplarnianych |
2018/01/12/4983 | Wzór sprawozdania dotyczącego substancji zubożających warstwę ozonową lub fluorowanych gazów cieplarnianych oraz pozostałych fluorowanych gazów cieplarnianych dla jednostek Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej |
2018/01/09/4962 | Wzór sprawozdania z kart urządzeń oraz systemów ochrony przeciwpożarowej prowadzonych przez operatorów urządzeń oraz systemów ochrony przeciwpożarowej będących we władaniu jednostek organizacyjnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskie |
2018/01/04/4939 | Wzór publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie |
2018/01/02/4904 | Wzór sprawozdania dla podmiotów użytkujących systemy ochrony przeciwpożarowej i gaśnice zawierające halony i przeznaczone do zastosowań krytycznych |
2017/12/20/4856 | Wzór sprawozdania dotyczącego nielegalnego przywozu i wywozu substancji kontrolowanych |
2017/12/20/4855 | Wzór karty systemu ochrony przeciwpożarowej |
2017/12/20/4854 | Wzór karty urządzenia |
2017/10/27/4583 | Wzór wniosku o odstępstwo, o którym mowa w art. 11 ust. 3 lub odstępstwo, o którym mowa w art. 15 ust. 4 Rozporządzenia (UE) nr 517/2014 |
2016/11/07/3641 | Wzór wniosku o wpis do rejestru dla przedsiębiorstw stosujących substancje kontrolowane w charakterze substratów oraz przedsiębiorstw prowadzących niszczenie substancji kontrolowanych |
2016/11/07/3640 | Wzór wniosku o odstępstwo, o którym mowa w art. 12 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1005/2009 z dnia 16 września 2009 r. w sprawie substancji zubożających warstwę ozonową |
2016/10/04/3538 | Wzór wniosku o wpis do rejestru dla przedsiębiorstw produkujących, stosujących lub wprowadzających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nowe substancje |
2016/10/04/3537 | Wzór wniosku o odstępstwo, którym mowa w art. 11 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1005/2009 z dnia 16 września 2009 r. w sprawie substancji zubożających warstwę ozonową |
2016/10/04/3536 | Wzór wniosku o odstępstwo, o którym mowa w art. 13 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1005/2009 z dnia 16 września 2009 r. w sprawie substancji zubożających warstwę ozonową |
2016/10/04/3535 | Wzór wniosku o odstępstwo, o którym mowa w art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1005/2009 z dnia 16 września 2009 r. w sprawie substancji zubożających warstwę ozonową |
2016/05/17/3328 | Wzór wniosku o udzielenie autoryzacji na przechowywanie halonów do zastosowań krytycznych |
2015/12/07/2926 | Wzór uproszczonego zestawienia zmian zasobów złoża |
2015/12/04/2925 | Wzór zestawienia zmian zasobów złóż wód leczniczych, wód termalnych i solanek |
2015/12/04/2918 | Wzór zestawienia zmian zasobów złoża |
2015/12/04/2917 | Wzór zestawienia zmian zasobów złóż ropy naftowej, gazu ziemnego i metanu pokładów węgla kamiennego |
2015/12/01/2897 | Wzór dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych |
2015/07/24/2531 | Wzór wniosku o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie |